سرانجام امتياز«پاکتي»
تاريخ : شنبه 20 تير 1394برچسب:تیراندازی94, | 5:38 | نویسنده : sport-kj
سرانجام امتياز«پاکتي»
خراسان جنوبي - مورخ شنبه 1394/04/20 شماره انتشار 19016

سيد حسين حسيني-مرد اول فوتبال استان که به تازگي سمت مهمي (عضويت در کميته 4 نفره جوانان فدراسيون فوتبال) گرفته است، دل پر دردي از شرايط دارد، شرايطي که شايد باعث شود خراسان جنوبي با وجود آماده شدن چمن ورزشگاه 15 هزار نفري بيرجند و داشتن يک امتياز رايگان ليگ 2 در پاکت ،امسال هم نماينده اي حتي در ليگ 3 فوتبال کشور نداشته باشد.

چندي قبل از يکي از اهالي فوتبال استان شنيديم حامي مالي که قرار بود حمايت تيم ليگ 2 فوتبال کشور را برعهده گيرد در پيامي از انصراف خود از تيم داري سخن گفته بود و علت آن را وجود اختلاف نظر هاي موجود در استان و البته ممانعت هاي برخي مسئولان عنوان کرده بود.

اين مسئله اي است که باب گفت وگوي ما را با «برات زاده» باز مي کند.

او با تاييد چنين مسئله اي برگه اي از تفاهم نامه بين هيئت فوتبال و حامي مالي و همچنين تصويري از ايميلي که حامي مالي براي شخص مورد نظر فرستاده است را در اختيار ما قرار مي دهد. در برگه مورد نظر حامي مالي به مواردي اشاره کرده است که نشان تلاش برخي مسئولان براي منصرف کردن وي از همان ابتدا بوده است!

اين حامي مالي پس از اشاره به برخي علل در پايان مي نويسد: «شما خود مي دانيد که براي موفقيت در فوتبال بايد همه ارکان يک تيم خواهان موفقيت باشند نه اين که حضور ما را فرصتي بدانند براي تسويه حساب هاي گروهي و فردي... با توجه به نبود آرامش در فضاي ورزش شهر و از بين بردن اوقات مفيد تيم سازي براي فصل آينده، اينجانب براي فصل پيش رو آمادگي ندارم... ان شاءا... اگر فرصتي پيش آمد براي فصل آينده در خدمتتان هستم... در ضمن در گفت وگو با جناب شفيعي مسئول ليگ 2 ايشان سهميه شهر بيرجند را تاييد نکردند.»

از «برات زاده» مي خواهم تا ابتدا به اين ادعاي حامي مالي که امتياز ليگ 2 براي سال جاري تاييد نشده است، پاسخ دهد که مي گويد: آقاي شفيعي منظورش همان امتياز سال قبل بوده که به قم واگذار شد و سپس به دسته 3 سقوط کرده است ولي در مورد واگذاري اين امتياز هاي رايگان هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال تصميم مي گيرد و شخص«کفاشيان» با شناختي که از استان دارد به ما اعلام کرده است به مسئله قم کاري نداشته باشيم و هر وقت شرايط استان فراهم شد فدراسيون اين امکان(اعطاي امتياز رايگان ليگ 2) را به ما مي دهد و من هم قول مي دهم اگر امروز اين آمادگي در استان وجود داشته باشد، همين فردا امتياز ليگ 2 را از فدراسيون بگيرم، ولي تاکنون چنين درخواستي را در مجموعه استان نديدم.

جريان انتقال امتياز ليگ 2 سال گذشته به استان قم که حالا به ليگ 3 سقوط کرده است، به کجا انجاميد؟

اين آخرين کاري بود که در سال گذشته مي توانستيم انجام دهيم و در صورت انصراف همان را هم نداشتيم. ولي بر اساس تفاهم نامه اي که در سال گذشته با استان قم تنظيم کرده ايم، آن ها بايد امتياز ليگ 2 را در صورت سقوط هزينه هاي مربوط به آن به ما پرداخت کنند.

ما حتي متن تفاهم نامه را براي رئيس فدراسيون فوتبال ارسال و از او تقاضاي تعيين تکليف کرديم که وي هم به شکل دست نويس خطاب به «تاج» (مسئول سازمان ليگ فدراسيون) در زير درخواست ما نوشته است: «حسب قرارداد پيوستي، علي رغم اين که اينجانب با اين واگذاري موافق نبودم، لکن حق و حقوق هيئت خراسان جنوبي به دليل اقدام هيئت استان قم(سقوط به دسته 3) بايد داده شود، لذا بررسي و اقدام لازم به عمل آيد.»

آيا در واقع چنين خسارتي به شما داده خواهد شد؟

به هر حال اين يک بحث حقوقي است و پاي کميته انضباطي فدراسيون در ميان است و آن ها بايد يا امتياز ليگ 2 و يا تفاوت قيمت آن را با امتياز ليگ 3 بپردازند، حالا از کجا و به چه صورت خودشان مي دانند چون اين ها در تفاهم نامه قيد شده است ولي اگر اين کار را نمي کرديم امتياز به طور کلي از بين مي رفت.

رقم خسارتي که هيئت بايد دريافت کند چه ميزان است؟

البته اين امتياز به مرحله دوم ليگ 3 سقوط کرده که بايد با تيم هاي صعود کننده دسته 3 از گروه ها به رقابت بپردازد که در حال حاضر قيمتي در حدود 150 تا 200 ميليون تومان دارد و با توجه به قيمت حدود 500 ميليون توماني امتياز ليگ 2 ،اين تفاوت مبلغ بايد از سوي هيئت فوتبال قم به هيئت استان پرداخت شود.

آيا ممکن است مانند سال گذشته نماينده اي حتي در ليگ 3 نداشته باشيم؟

براي حضور نماينده ليگ 3 هم به هزينه اي حدود 300 ميليون تومان نياز است و ما با خواهش هم نمي توانيم يک تيمي را راهي اين رقابت ها کنيم.

يکي از مهمترين مشکلات ما هم در اين زمينه مسئله وسيله نقليه است که مي توان با درايت مسئولان ورزش و جوانان و حمايت ديگر نهاد ها اين مشکل را حل کرد.

به هر حال من از همين جا اعلام مي کنم که هر باشگاهي که به نمايندگي از استان در ليگ3 شرکت کند و تا پايان رقابت ها ادامه دهد، 3 مورد را که شامل ورودي 15 ميليون توماني، لباس و محل تمرين است هيئت فوتبال تامين مي کند.

يکي از اشکالاتي که به شما گرفته مي شود مربوط به طرح استعداديابي است، خيلي ها مي پرسند اين طرح چه نتايج مشخصي براي خراسان جنوبي داشت؟

اگر فدراسيون فوتبال را به عنوان متولي اين رشته در کشور بدانيم، آن ها بي نهايت از اين طرح استقبال کردند و آن را بهترين طرح اجرا شده در فوتبال پايه در سطح کشور عنوان کردند.

در واقع همين ابلاغ عضويت در کميته جوانان فدراسيون فوتبال هم به خاطر اجراي همين طرح است .فدراسيون حتي از ما خواسته طرحي ارائه دهيم تا اين برنامه همانند خراسان جنوبي در سطح کشور هم اجرايي شود.

اين که شما از نتايج مشخص اين طرح مي پرسيد بايد بگويم بالاخره هيئتي بوديم که با وجود همه مشکلات مالي که در اين سال ها ورزش استان را فرا گرفته بود، به همراه يک سر استعدادياب که سابقه زيادي در فوتبال پايه کشور دارد، با وسيله شخصي به همه شهرستان ها، مناطق و حتي برخي روستاهاي پرجمعيت سر زديم، بچه ها را جمع کرديم يک سري امکانات اوليه مانند توپ و لباس در اختيار شان قرار داديم، الان چند هزار نونهال ما کارت عضويت در فدراسيون را دارند.

کدام هيئت با وجود اين همه مشکلات مالي در اين سطح کار انجام داده است؟ ولي در مقابل، در حسرت کلماتي مانند خسته نباشيد، ادامه دهيد، کمکتان مي کنيم و... مانده ايم.

اين استعداد هاي کشف شده الان چه مي کنند؟

خوب يک عده حدود 100بازيکن نخبه و با استعداد از سراسر استان شناسايي شدند که الان هم در سطح باشگاه هاي استان درحال تمرين هستند. ولي ما به جايي رسيديم که ادامه آن به کمک همه نياز داشت ،اين استعداد ها را بايد هر هفته در مرکز استان جمع کرده و مورد آموزش قرار بدهيم کاري که چند بار هم انجام شد اما براي ادامه آن به امکاناتي مانند خوابگاه ،تغذيه ،وسيله نقليه و... نياز داشتيم.

امکاناتي که با توجه به ظرفيت استان تهيه آن چندان سخت نبود. نه تنها کمکي در اين زمينه به ما نشد بلکه تاکنون حدود 140 ميليون تومان از حساب شخصي هزينه کرده ام که معلوم نيست چه زماني به آن برسم.

مسئله ديگر اين است که يک نونهال 12 ساله براي پيشرفت بايد حداقل در 50 مسابقه رسمي، دوستانه، محلي و... شرکت کند، 14 ساله حدود 30 و يک بازيکن 13 ساله حداقل 25 مسابقه، ولي يکي از مشکلات استان ما اين است که ليگ منظمي نداريم و اين به کار ما لطمه مي زند.

از قضا يکي از ايراداتي که به شما گرفته مي شود و مدير کل ورزش وجوانان هم به آن اشاره کرد همين مورد است.به راستي چرا ما در استان يک ليگ منظم نداريم؟

از مشکلات مالي،جاده هاي نامناسب، نبود وسيله نقليه مناسب و... که بگذريم، يکي از مشکلات ما در اين بخش نبود باشگاه به ثبت رسيده به اندازه کافي در استان است. اداره کل ورزش و جوانان بايد به دنبال اين باشد تا در هر شهرستان چند باشگاه به ثبت رسيده وجود داشته باشد.

باشگاه که تشکيل شد، رشته هاي مختلف را تحت پوشش قرار مي دهد، باشگاه بايد در رده هاي مختلف سني فعاليت داشته باشد، در باشگاه مسئوليت ها مشخص است.

در حالي که امروز وقتي مي خواهيم مسابقه اي برگزار کنيم باشگاه به ثبت رسيده ما با گلايه عنوان مي کند اين که قرار است در برابر ما به ميدان بيايد باشگاه نيست، يک تيم است و ساختار مشخصي ندارد. حق هم دارد.اين ها همه از موانع برگزاري يک ليگ منظم در استان است.

هرچند مرد فوتبالي استان تاکنون تلاش زيادي براي سامان دادن به فوتبال خراسان جنوبي انجام داده است، اما در همه گفته هايش نبود همراهي ديگر مسئولان که باعث توقف آن شده روشن است، حالا او با سمت جديدش دغدغه اي بزرگ تر براي استان دارد و آن هم نماندن امتياز ليگ 2 فوتبال استان در پاکت است.

به گفته شما فدراسيون طرح استعداديابي فوتبال در خراسان جنوبي را بهترين طرح در فوتبال پايه مي داند، اگر اين طور است چرا آن ها براي ادامه اين طرح کمک نمي کنند؟

مشکلي در اين زمينه وجود ندارد و «کفاشيان»رئيس فدراسيون فوتبال بارها به ما اعلام کرده است که اولين پولي که براي فوتبال پايه در اختيار فدراسيون قرار بگيرد به خراسان جنوبي پرداخت خواهد شد ولي مشکل اين است که 17 ميليارد تومان بودجه اي که AFC براي فوتبال پايه به فدراسيون ايران اختصاص داده است به خاطر مشکلات تحريم هنوز به دست آن ها نرسيده است و علاوه بر آن بيشتر مبلغ مربوط به حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال هم که بخشي از آن به فوتبال پايه اختصاص دارد هنوز از سوي صدا وسيما پرداخت نشده است که البته خبر هاي رسيده حاکي از آن است که مبلغ هاي مربوط به AFC به سفارت ايران در مالزي تحويل شده است.

به گفته وي، در صورت وصول اين پول ها و بر اساس قول فدراسيون فوتبال، مبلغي در حدود 300 تا 400 ميليون تومان به فوتبال استان اختصاص مي يابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی